Virus Baru Di Facebook

Virus di facebook sudahkan anda mengetahuinya atau belum?? artikal ini saya tulis sebab dah 3 4 orang kawan saya yang terkena virus ini dan menyebabkan mereka tidak dapat login facebook sendiri dan komputer di hantar ke kedai untuk di fomat balik..





Cara mereka yang tak bertangungjawab ini menyebarkan virus ke facebook anda dan terus merosakan sistem komputer anda jadi berhati-hatilah..di dalam facebook. 


1. mereka akan mencuri atau menggunkan facebook orang lain untuk melakukan kerja penyebaran virus ini jadi berhati-hatilah biarpun orang yang anda kenal jangan pedulikan padam terus.


2. virus tersebut tersebar melalui IM di mana ia bermula dengan ruang chat, jadi bila ada orang yang chat anda kena lah hati-hati ye..ianya di mulakan dengan perkatan ...." hi how are you?"


3. kemudian jika anda replay saja pada chat tu, dia akan hantar lagi perkataan ini....." wanna laugh?"..

4. selepas anda replay, dia akan menghantar lagi perkataan ini..." it is you on the vedio?..what to see?...

5. anda replay atau tak di akan hantar satu link contoh:" http;//bla.bla.bal,," dan link itu mengandungi virus yang boleh menyebabkan anda tak boleh login lagi di facbook anda dan juga boleh merosakan sistem komputer anda..jadi berhati-hatilah.


6. jika anda membuka link yang di berikan itu secara auto facebook anda akan menjadi penyebar virus tersebut..


Untuk langkah keselamatan facebook anda ada baiknya anda offline kan saja chat anda... 


sila sebarkan artikal ini di facebook anda kerana ramai yang masih tidak mengetahuinya..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Segalanya Di Sini